Friday, May 8, 2009

Chocolate for Present


Coklat for my younger sister. Satu-satunya adikku. Semenjak ayah tak ada..terasa jugak bahang kesunyian. Tinggal mak, adik dan diriku je.. atas dunia dunia ni. Aku lah yang bertanggungjawab atas segalanya. Jaga mak dan jaga adik. Banyak perkara nak kena ingat, hari lahir mak, hari lahir adik... hari lahir diri aku sendiri, mmmmmmmm hari kematian ayah... dan macam-macam.

Tapi tak ape aku tetap bersyukur atas apa yang Tuhan kurniakan ke atas diriku, kalau nak dibandingkan pasti ada orang lain yang lebih sedih dan susah dari ini. Moralnya aku tak pernah mengganggap perkara ini menyusahkan. Pokoknya hidup mesti diteruskan. Yang penting jangan lupa menjaga ibu dan bapa baik-baik semasaa hayatnya ada. Adik pulak, itu je adik yang aku ada. Bila dia dah besar nanti mudah-mudahan kalau sesak-sesak dapat juga aku menumpang teduh.

Yang penting sekarang mak, adik dan diriku happy dan tak bersedih. Semoga roh arwah ayah dicucuri rahmat. Kami sekeluarga doakan alfatihah buat arwah ayah...

2 comments:

  1. Al fatihah buat arwah ayah akak...

    apa pun adie harap akak tabah dalam mengharungi liku2 kehidupan akak..

    Gambatte kudasai!!

    byk2 la berdoa.. insyaAllah semuanya pasti akan baik2 je..

    bagusnya akak kan.. seorang yg bertanggungjwb pada keluarga.. yes! teruskan..

    make yourself.. and your family proud...

    (^_^)V

    ReplyDelete
  2. Adie,

    Tq for your support. Life must go on. Same to you too.

    Try to achieve the best in your life ya.

    ciao.

    ReplyDelete

Blog Archive